Autismus, ADHD, vývojová zpoždění? Vyvarujte se těchto 7 potravin

Výživové změny je potřeba dělat postupně, krok za krokem, ale pevně. Tyto změny mohou velikánskou mírou přispět k obrovským posunům u dítěte trpící ADHD, PAS nebo příznaky opožděného vývoje. Takže pokud chcete pomoci vašemu dítěti po stránce výživové, doporučuji začít odstraněním těchto 7 věcí:

1. Umělé přísady

Umělé příchutě a barviva mohou být tělem vašeho dítěte vnímány jako toxiny, což způsobuje větší zátěž již tak narušeného systému. Na která barviva si dát zejména pozor?

  • E102 – Tartrazin (potravinářská žluť 4) – může způsobovat alergie, dětskou hyperaktivitu, migrény. Používá se např. v hořčicích.
  • E110 – Žluť SY (potravinářská žluť 3) – může být příčinou alergií. Toto barvivo najdete v limonádách nebo instatních polévkách.
  • E122, E124 (potravinářské červeň) – bývá příčinou hyperaktivity, alergií, astmatu. Najdete ho v cukrovinkách.
  • E132 – Indigotin (potravinářská modř 1) – může být příčinou nevolnosti, alergií, vyrážek. Použití nachází v cukrovinkách.
  • E133 – Brilantní modř (potravinářská modř 2) – může podpořit vznik rakoviny nebo dětskou hyperaktivitu. Najdete ji v cukrovinkách.
  • E151 – Brilantní čerň – také toto barvivo může způsobit hyperaktivitu a nachází se ve sladkostech.

(citace barviv z https://www.ceff.info/cz/clanek/326/umela-barviva-na-ktera-si-dat-pozor)

2. Konzervační látky

Často se skládají z mastných kyselin, které mohou zhoršit gastrointestinální příznaky. V podstatě se dá poradit jedna účinná věc – nekupujte polotovary, klasické sladkosti, potraviny, které mají dlouhou trvanlivost ani potraviny/ pokrmy v konzervách. Tímto eliminujete většinu konzervačních látek z vašeho talíře.

3. Glutamát sodný (E 621–625)

Zde platí to samé, jako v bodě 2. Glutamát sodný se nachází ve většině zpracovaných potravinách. Glutamáty se používají v kořenicích směsích a bujonech, v levných sójových omáčkách, v širokém spektru instantních polévek a omáček, v konzervované zelenině, v hotových balených pokrmech, v masných výrobcích, výrobcích z ryb, uzeninách a některých sýrech. Snažte se jídla připravovat z potravin původních, snadno tak vystrnadíte glutamáty z vašeho jídelníčku.

4. Umělá sladidla

Mnoho umělých sladidel může ovlivnit střevní mikrobiom nebo způsobit gastrointestinální potíže. Jako vhodné sladidlo doporučuji med či datlový sirup.

5. GMO a pesticidy

Geneticky modifikované potraviny a všemožná hnojiva a postřiky jsou velkým problémem této doby a představují silnou formu toxinu, který může ovlivnit již přetížený imunitní systém vysoce citlivého dítěte. Snažte se ovoce a zeleninu důkladně mýt, ideálně i loupat a nakupovat, pokud to alespoň trošku bude možné, co nejčastěji u farmářů. Nejezte soju a snažte se ponížit i množství kukuřice a výrobků z ní.

6. Lepek a kasein

Nestrávený lepek a kasein mohou působit jako opiáty, což způsobuje mozkovou „mlhu“ a podrážděnost. Tyto potraviny také způsobují zánět střev. Myslím si, že tohle není třeba dál rozebírat. Zkrátka lepek a kasein jsou VELMI nevhodné.

7. Cukr

Cukr podporuje zánět a krmí kvasinky, což přispívá k přemnožení hnilobných bakterií v tlustém střevě. ADHD a autismus jsou neuvěřitelně citlivé na vnitřní podmínky a to především ve střevech. Tím, že se o střeva budeme dobře starat, budeme zároveň hýčkat i mozek – oba tyto „orgány“ jsou vnitřně propojeny.

Garantuji vám, že čím lepší zdraví střev budete vy či vaše dítě mít, tím lepší, pohotovější, čistší bude fungování mozku, které se nakonec promítne do potlačení/ vymizení špatných/ nevhodných/ nechtěných příznaků a zlepšení každodenního života, komunikace, kooperace a učení se nových věcí.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.