Nejlepší multivitaminy pro děti s autismem

Multivitaminy jsou skvělým způsobem, jak zaplnit mezery ve výživě vybíravých jedlíků a ostatních, kteří nemají až tak úplně v pořádku zažívací trakt.

Řešením není nikdy jedna jediná a tatáž cesta pro každé dítě/ dospělého s PAS a jinou neuro odchylkou. Každý má své vlastní jedinečné potřeby, jedinečné preference v oblasti jídla a může mít řadu potravinových omezení kvůli alergiím nebo jiným zdravotním preferencím.

Zásadní je jedna věc – uvědomit si, že dietní náprava stravování nerovná se pouze suplementace = podávání multivitaminu a jiného doplňku. Není možné očekávat, že se zdraví člověka rapidně zlepší, aniž by se provedla jakákoli změna na talíři. Vždy je nejlepší cestou ta, kdy se získají živiny rovnou z konzumovaného jídla.

KDO BY MĚL UŽÍVAT MULTIVITAMIN?

  • Vybíraví jedlíci (výběr omezen na 20 a méně potravin)
  • lidé s dietou (bez lepku, bez mléka, GAPS, vegan dieta a další)
  • lidé s gastrointestinálními problémy a/nebo špatnou střevní absorpcí
  • lidé se prokazatelným nedostatkem živin

CO HLEDAT V MULTIVITAMINU?

Vzhledem k tomu, že se nutriční potřeby liší v závislosti na jednotlivci, je zde několik základních věcí, které byste měli v multivitaminu pro své dítě s autismem hledat:

  1. Obsahuje všechny vitamíny rozpustné v tucích: vitamíny A, D, E a K.
  2. Obsahuje aktivní/methylované vitamíny B pro optimální absorpci a methylaci. Zde je seznam všech aktivních vitamínů B:
    • B1 → thiamin HCl
    • B2 → riboflavin 5 ‚fosfát
    • B3 → niacinamid
    • B5 → kyselina pantothenová
    • B6 → pyridoxal 5 ‚fosfát (P5P)
    • B7 → biotin
    • B9 → L-5-MTHF (L-methylfolát) [vitamíny s kyselinou listovou jako záměna nejsou doporučeny]
    • B12 → methylcobalamin, adenosylcobalamin nebo hydroxykobalamin [vitamíny s kyanokobalaminem místo toho nejsou doporučeny]
  3. Obsahuje nejméně 100 % denní dávky vitamínu C.
  4. Obsahuje životně důležité minerály, jako je vápník, hořčík, draslík, jód, zinek, selen, chrom a molybden.
  5. Protože vápník a železo soutěží o absorpci, zvolte (pokud je to možné) multivitamin, který neobsahuje železo. Vezměte si případně samostatný doplněk železa v jinou denní dobu).
  6. Vyberte si vitamín, který obsahuje vitamín D3, protože pomáhá zvyšovat a udržovat hladiny vitaminu D (účinněji než vitamín D2)
  7. Přečtěte si všechny přísady, abyste se ujistili, že nebyla přidána žádná umělá barviva, příchutě, umělé přísady nebo alergenní přísady (jako je mléko nebo pšenice).
  8. (Volitelné) najděte produkt s přidanými přísadami, které posilují mozkové nebo antioxidační funkce, jako je CoQ10, cholin, inositol, NAC (stabilní forma neesenciální aminokyseliny cysteinu. Je to aminokyselina obsahující síru, která působí jako stabilizátor pro tvorbu proteinových struktur a podporuje tvorbu glutathionu. Glutathion je silná sloučenina zachycující volné radikály, která také pomáhá udržovat normální a vyváženou funkci imunitního systému), L-karnitin a kurkumin (kurkuma).

DALŠÍ TIPY PRO MULTIVITAMINY

  • Vyberte si multivitaminy s alespoň 100% všech vitamínů B. V tucích rozpustné vitamíny a minerály nemusí dosáhnout 100%, a to je v pořádku. Ty jsou obvykle tvořeny ve stravě. V těle se může hromadit nadměrné množství vitamínů rozpustných v tucích a stát se toxickými, zatímco vitamíny rozpustné ve vodě budou vylučovány močí.
  • Vezměte multivitaminy k jídlu, abyste předešli podráždění žaludku nebo nevolnosti
  • Pro zvýšení absorpce užívejte s jídlem a dělejte v rozdělených dávkách, protože najednou mnohdy nemůžete vstřebat tolik živin
    • Některým jedincům se po večerním užívání multivitaminu špatně spí, proto zhodnoťte toleranci.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.